Turkish Azerbaijani English French Hebrew Russian Swedish

Banka Hesap Numaralarımız

0850 303 14 84

iletisim@e-b.com.tr

ÇALIŞMA SAATLERİ   09:00 - 18:00

BLOG
Anasayfa Blog Yapay Zekânın Tek Amacı İnsana Benzemek mi Olmalı?

Yapay Zekânın Tek Amacı İnsana Benzemek mi Olmalı?

26 Mayıs 2019

Teknoloji geliştikçe şirketler, geleneksel yapay zekânın ve sanal asistanların sınırlarını daha fazla insana benzemesi amacıyla zorlamaya devam ediyor. Buradaki mantık ‘daha insani, daha iyi’. Peki durum gerçekten böyle mi?

Yapay zekânın insanlara hizmet etmesi için daha ‘insani’ olması gerekmez. Şirketlerin asıl yapması gereken yapay zekaları belirli özelliklere göre geliştirip tüketicilere çeşitli alanlarda sunmak olmalı. Bunun nedenlerinden bahsedecek olursak:

Kişiselleştirme arzusu

Teknolojiyi daha insani hale getirme çabası anlaşılabilir bir durum zira insanoğlu yüzyıllardır hayvanları veya cansız objeleri kişiselleştirme eğilimindedir. Yapay zekâlarda da maalesef durum böyle olmaya başladı. Magic Leap’in Mica’sını göz önünde bulunduralım. Mica, göz teması kurabilen, gülümseyebilen ve hatta esneyebilen bir sanal asistan.

Magic Leap’in sözcülerinden biri Mica’yı ‘yapay zekâyı insana benzetmek için teknolojiyi ne kadar zorlayabiliriz?’ mantığıyla yaptık diyor. İyi hoş, fakat ne gerek var? Cansız objeleri kişiselleştirmek her zaman iyi bir fikir olmayabiliyor. Hatta bu tür yapay zekâların şirketlere kötü şekilde geri tepmesi düşündüğünüzden daha olasıdır.

Yapay zekânın insanlaştırılmasının tehlikeleri

İnsan etkileşimlerini değiştirmek için otomasyon kullanan şirketler, bu teknolojilerin kendilerini sunuş biçimleri hakkındaki yasal sorunlarla uğraşmak zorunda kalıyorlar. Şirketlerin yapay zekâlarını insan gibi göstermeye çalışmalarının sebeplerini yeniden düşünmeleri gerektiğine dair birçok pratik neden var:

1. Yanlış beklentiler: Yapay zekâ yeniliği yarışında piyasa, tek görevli, sınırlı yeteneklere sahip ve az işe yarayan sanal asistanlarla doldu. Eğer bir sanal asistan kendini insan olarak tanıtıyorsa, insanların yapabildiği şeyleri de yapmalı.

 Bu yüzden bir müşteri uygulamanın hizmet sınırına ulaştığında ve fazlasını yapmak istediğinde bu çok sinir bozucu bir hâl alabiliyor. Microsoft’un Clippy’sini hatırlayalım. Bir nesli Word kullanırken canından bezdiren ancak nadiren yardımcı olan güya ‘sanal yardımcı’.

2. Yapay zekâlara insani kusurları tanıtmak: Neden büyük şirketler yapay zekâyı daha insani bir hale getirmeye çalışıyorlar? Bir insanı iletişim mevkiinde işe almak istediğinizde karşılaşacağınız sorunlar genellikle yavaş cevaplar, yanlış bilgiler ve kafa karıştırıcı durumlar ve duygular oluyor. Yapay zekâları insanlara benzetmek yerine insani sorunlarla nasıl başa çıkılacağını göstermek tüm insanlığın yararına olur.

Örneğin kredi kartıyla ilgili bir konuda bankanın müşteri hizmetleri ile konuştuğunuz zaman sinirler gerilebiliyor. Müşteriler kızgınken, müşteri temsilcileri ne olursa olsun sakin kalmak zorunda oluyor ve bu da onları yoruyor. Burada yapay zekâların duygusuzluğu devreye girerse, yapay zekâ asıl o zaman amacına ulaşmış olur.

Eğer özetleyecek olursak; yapay zekânın geliştirilme amacı insana daha fazla benzemek değil, insana en iyi şekilde hizmet etmek olmalıdır.

 

Kaynak : https://www.webtekno.com/yapay-zek-nin-tek-amaci-insana-benzemek-mi-h69274.html


Bu yazı 24 kere okundu.

DİĞER YAZILAR

Bizi Arayın 0850 303 14 84

Bizi Arayın 0850 303 14 84

Copyright © 2012-2019 Ege Bilgi Teknolojileri

Bu web sitesindeki tüm materyallerin telif hakkı saklıdır izin kopyalanması veya çoğaltılması hukuki olarak yasaktır.

E-BÜLTEN ABONELİĞİ